Famous In Love- Rebecca Serle | Kitap Yorumu



Tekrar merhaba!

Bugün yorumlayacağım Famous In Love'ı dizisiyle ya da kitapla duymuş olabilirsiniz.
Ben ilk dizisi sayesinde keşfetmiştim.
Şahsen genelde hiçbir diziyi tamamen bitiremiyorum çünkü ne zaman birkaç bölüm izlesem hayatımdan çok fazla zaman çalıyormuş gibi hissediyorum.(Biraz kasıntı gelebilir ama engel olamıyorum işte.Ayrıca, TVD hariç!!)Ama Famous In Love bitirdiğim ilk dizi olmuştu.

Ekrana uyarlanan kitaplarda çoğunlukla belirli bir favorim olur.Mesela Harry Potter ve Sherlock Holmes'ta kitaplar benim için kesinlikle önde geliyordu.Ama Famous In Love'da ne kadar düşünsem de hangisini daha çok sevdiğimi anlayamadım.Her ikisinde de bazı şeyler diğerinden daha iyiydi.

Famous In Love konu olarak daha önce gördüğüm hiçbir şeye benzemiyordu ki dizinin, fragmanını gördüğüm andan itibaren ilgimi çekmesinin nedeni buydu.Paige Townsen adlı bir genç kızın Locked adlı bir filmde başrolü oynamak için seçmelere katılması ve ardında gelişenleri anlatıyor.Yani bir nevi günümüz Hollywood'unun kamera arkasında olanları gösteriyor, aynı zamanda Paige'in bu yaşamla ünlü olmadan önceki hayatını nasıl dengede tutmaya çalıştığını anlatıyordu.


Dizinin ilk sezonu genel anlamda çok ilgi çekiciydi.Ancak 2. sezon hakkında konuşmak bile istemiyorum.

Büyük ihtimalle dizinin 3. veya 4. sezon onaylarını alacağını düşünerek böyle bir senaryo yazıldı ama yine de, anlaşılması aşırı zor ve mantıksız olaylardı.1. sezonun sonunda bizi bıraktıkları uçurumdan sonra olayları sürdürebilecekleri daha farklı yollar beklerdim.Hele de endgame yapmayı düşündükleri bir çift varsa ortada, onları 2. sezonda birbirlerini tanımayan iki yabancı gibi başlatmalarını beklemezdim.

Hayır, tutkulu bir şekilde birbirlerini görmezden gelmekten bahsetmiyorum.Bildiğin hiç tanışmamış gibi birbirlerini yok saydılar, tek tük karşılaşmalarında ise sanki aralarında hiçbir şey olmamış gibi bir iki cümle edip kayboldular.

Sonra aceleye getirilmiş final bölümü...Tamam, reytingler düştü diye ani bir final olmasını anlıyorum ama keşke daha normal bir şekilde olabilseydi.Paige ve Rainer sanki tüm sezon boyunca birbirlerini görmezden gelip başka kişilerle çıkmamış gibi sezon sonunda birdenbire birbirine kavuşmuştu.

Doğruyu söylemek gerekirse pek bir heyecan yaşayamamıştım.

Ama bu ilk sezonun benim gözümde olan farklılığını değiştirmiyor tabii, bu konuda kimsenin hakkını da yiyemem.

Gelelim kitaba.

Dizinin ilk sezonunu izlerken, uyarlanmış olduğu Famous In Love kitabını bulmak benim için öncelik kazanmıştı.Her yerde aradım ama kısa bir süre sonra Türkçeye çevrilmediğini öğrendim.Üzülerek İngilizcesini alabileceğim bir site aradım ama hiçbir yol bulamayınca bu üzüntümü kalbimin derinliklerine gömüp diziyi izlemeye devam ettim.Ama bu kitabı bulmaya çok kafayı taktığımı hatırlıyorum.

Sonra ben New York'ta bir kitapçıyı geziyorken (Ki kapanmasına sadece 6 dakika kalmıştı) telaşla kitaplara daha dikkatli bakmaya başladım.

Ve birden Famous In Love'ı gördüm.

Bu yazma şekliyle çok dramatik oldu ama gerçekten biraz dramatik bir andı.New York'ta olmama rağmen gittiğimde başka kitapları aramama rağmen Famous In Love hiç aklıma gelmemişti, kitapçıda görene kadar.Ve beni şaşırtan diğer kısmı da sadece 5 dolar olmasıydı.Tamam, şu ana göre o kadar da ucuz değil ve büyük ihtimalle Türkiyeye gelse de o fiyata alırdık ama gerçek fiyatı 15 dolardı.15.

Neyse, aldıktan sonra eve dönene kadar okumamak için kendimi zorladım.Bu kadar aradığım bir kitabı rahat rahat okumak istiyordum.Diğer kitaplar gibi yani.

Bu kısa öyküsünden sonra, içeriğine gelelim artık.

Dizisini izlemeden ilk olarak kitaba başlıyorsanız, sizin için gerçekten iyi bir okuma olabilir ama diziyi önceden izlemiş kişilerden biri olarak dizinin beklentileri çok yüksek tuttuğunu belirtmek zorundayım, en azından 1. sezon süresince.Gerek oyuncular olsun (Bella Paige için biçilmiş kaftan gibi!) gerek kitaptaki bazı detayların ele alınış biçimi olsun, Famous In Love'ın 1. sezonu beni kendine en çok çeken dizilerden biriydi.

Taa ki 2. sezon gelene kadar.
Çok detaylara girmek istemiyorum ama 1. sezon ne kadar güzel, muhteşem ve tüm iyi sıfatları hak ettiyse 2. sezon da bir o kadar kötüydü.Her şey fazlasıyla aceleye getirilmişti ve mantıksız olaylar olmaya başlamıştı, baş karakter beni fazlasıyla sinir ediyordu.Ancak iyi kötü, bir şekilde Famous In Love da 2 sezonun ardından, kitapla hiçbir alakası olmayan bir şekilde sona erdi.

Dizi ve kitap arasında küçük ama etkisi çok büyük olan bir farklılık vardı ki emin olmak için sonunu açıp iki kere okuduğumu hatırlıyorum.Onun dışında karakterler, olaylar olması gerektiği gibi fazlasıyla benzerdi ama yapılan bu küçük (ama büyük) değişim hakkında ne hissetmem gerektiğini tam olarak hala bilmiyorum.
Ama yine de dizisini izlemiş ancak kitabını okuyamamışsanız, üzülmenize gerek yok.Çok bir şey kaçırıyor sayılmazsınız.Yalnıza baş karakterimiz, sonda hiç beklemediğiniz biriyle olacak.(Hayır, Jake bile değil.)

Dizide de kitapta da ilgimi en çok çeken şey ele aldığı bu benzersiz konusuydu sanırım.Ünlülerin kameralar arkasındaki yaşamları, birbirleriyle olan ilişkilerini ele alıyor Famous In Love ve Rebecca Serle de olayları cidden gerçekçi ve akıcı bir şekilde anlatmış.Okuma sırasında Paige'in sinir zıplatan bazı davranışları dışında hiç bir yapmacıklık ya da akışı bozan bir durum hissetmedim.Genç bir kızın kendini tüm bu olayların içinde bulması da aynı şekilde o gerçekçiliği yansıtacak şekildeydi.Kısaca kitapta beğenmediğim en büyük faktör baş karakterimiz olan Paige Townsen'dı.

Sanırım Famous In Love hakkında yeterince konuştum.Eğer Hollywood'un görmediğimiz ama merak ettiğimiz yüzü sizin de ilginizi çekiyorsa dizi ya da kitaba bir yerden başlamanızı öneririm.Mutlu kalın! 





























Yorumlar